Blízká setkání

Národní obrození jako teenagerská komedie. Do Dcery národa jsme vymýšleli nedobové rekvizity. Třeba keramické zátky se slámovými brčky, popisuje výtvarník Henrich Boráros

Blízká setkání

Národní obrození jako teenagerská komedie. Do Dcery národa jsme vymýšleli nedobové rekvizity. Třeba keramické zátky se slámovými brčky, popisuje výtvarník Henrich Boráros
Henrich Boráros, filmový architekt, designér, scénograf a konceptuální umělec

Dvojka

Scénograf a filmový architekt Henrich Boráros je autorem scény Českých lvů a zároveň je na jednoho z nich nominovaný za sérii Dcera národa. Jako výtvarník je podepsán také pod filmy Úsvit, Grand Prix, pod pohádkou Čertí brko nebo pod TV seriálem Devadesátky. „Začínal jsem u filmu jako malíř pozadí, modelář, sochař. Nemůžou mě převézt, že něco nejde. Vím, že to jde,“ říká v Blízkých setkáních výtvarník. Musel někdy ze svých požadavků ustoupit?
Tereza Kostková

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu