Blízká setkání
Zkoušení a testování do školy patří. „Děti nemohou jen objevovat,“ míní odborník na vzdělávání Michal Orság
Blízká setkání
Dvojka
„Nejsem progresivní učitel, ale jsem vyznavačem tradičního školství,“ vysvětluje na Dvojce ředitel Edukační laboratoře Michal Orság. „Když žákům něco předáváme, tak musíme zjistit, jestli tomu rozumí.“ Je zastáncem testování a zkoušení, teprve potom je čas i pro objevování. K čemu jsou známky? Není lepší slovní hodnocení? Mají žáci hodnotit kvalitu výuky učitele? Zabíjí škola kreativitu? Poslechněte si záznam Blízkých setkání s Terezou Kostkovou.
Tereza Kostková
Přepis epizody
-
Blízká setkání na Dvojce.
-
Mým dnešním hostem je ředitel edukační laboratoře pan Michal Orság. Si budeme povídat, co přesně znamená EDUkační LABoratoř, co všechno to znamená? Ale pokud vím, tak mimo jiné přichází na trh s různými zahraničními publikacemi, které občas podle mého soudu trošku odporují zažitým zvyklostem v oblasti školství a možná by se dalo říci, že některé myšlenky mohou být pro fanoušky stávajícího školského systému v Čechách až revoluční, což by se nám v tom dnešním dni mohl tak trošku hodit. Michalem. Úvodní otázka mně chtělo by to ve školství trošičku sametovou revoluci. Dobrý den.
-
Sametovou revoluci by to možná chtělo, ale říkám sis, to není možná moc ostré tvrzení na to, co sametová revoluce vlastně představuje.