Hovory
Chcete podnikat? Pokud jsou cílem „jen velké peníze“, neskončíte dobře, varuje poradce start-upů Šubert
Hovory
Plus
„České start-upy jsou většinou skvělé v technologiích, mají ale velmi silnou tendenci podceňovat prodej. Další problém je firmu takzvaně naškálovat. To znamená, že v době, kdy začne růst, tak ji podpořit a investicemi od investorů do firmy správně vložit,“ popisuje Vít Šubert, který pomáhá podnikatelům s novým byznysem. „To jsou ty nejčastější chyby, na které některé firmy mohou potenciálně také zemřít,“ dodává v pořadu Hovory.
David Šťáhlavský
Přepis epizody
-
Můj dnešní host Vít Šubert pomáhá malým myslet jako velcí a velkým naopak uvažovat jako malý. Co je to za metodu a jak k ní dospěl, na to se samozřejmě budu také ptát. Poslechu hovorů tady na plusu ČRo zve David Šťáhlavský.
-
Vít Šubert tady ve studiu. Vítejte. Dobrý den. Dobrý den. Vaší profesí je zjednodušeně řečeno poradenství. Dá se to tak říct? Vy vycházíte z firmy, která má zvláštní název. Jeho překládám volně jako útoky jednorožců.
-
Dá se to tak říct? Ano. Je to pravda, než jste na to přišli? No, my když jsme zvažovali, jak vlastně vybereme název pro firmu, tak jsme říkali nás si vlastně najímají někdy ty velký firmy, který se bojí těch potenciálních jednorožců a těch start-upů a naopak někdy i start-upy na to, abychom jim pomohli být být tím jednorožcem. A z tohoto nějak po nějaký diskusi vzniklo.