Interview Plus
Komunistická diktatura byla pro někoho přínosná, i to musejí studenti poznat, míní historička
Interview Plus
Plus
Odbornou veřejnost, učitele i mnohé rodiče nedávno vzrušila debata o učebnici Soudobé dějiny připravené historiky z Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Jeho vedení ale práci svých bývalých zaměstnanců kritizuje, obsahuje prý faktografické chyby, které mohou žáky uvést v omyl. „Je to projev širšího sporu o soudobé dějiny, které stále mají žijící svědky. Střetává se solidní historická analýza s pamětí,“ podotýká Adéla Gjuričová, ředitelka Ústavu pro soudobé dějiny.
Jan Bumba
Přepis epizody
-
Část historiků se ostře vymezila proti tzv. badatelské učebnici s názvem soudobé dějiny. Výhrady vůči práci svých bývalých kolegů razantně formulovalo mimo jiné vedení Ústavu pro studium totalitních režimů. Učebnice prý obsahuje faktografické chyby, které můžou nezletilé žáky uvést v omyl. Ministerstvo školství naopak žádné zásadní chyby v učebnici nenašlo. Sporů o to, jak vykládat a učit dějiny, je ale mnohem víc. Proč tomu tak je a jak si to má přebrat laická veřejnost. Dobrý poslech přeje Jan Bumba.
-
Interview Plus.
-
Hostem interview v našem přenosovém voze je politoložka a historička a ředitelka Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd Adéla Gjuričovou. Dobrý den.