Interview Plus
Ocel Vyšehradského mostu se loupe jako šupinky. Nemáme už moc času, tvrdí Paidar ze Správy železnic
Interview Plus
Plus
Česko má velmi rozsáhlou železniční síť, která sahá i do malých vesnic, často ale jde o zastaralé trati. Snahy o její modernizaci pak naráží na protesty. Příkladem je železniční most na pražské Výtoni, kde chce Správa železnic postavit most nový, část veřejnosti ale usiluje o jeho zachování. „Z analýz a posudků vyplývá, že pro železniční provoz je nutná výměna vrchní ocelové konstrukce,“ zdůrazňuje Pavel Paidar ze Správy železnic.
Jan Bumba
Přepis epizody
-
ČD přepravily v loňském roce o 30 % cestujících víc než o rok dříve a také další statistické údaje naznačují rostoucí zájem o železniční dopravu. Trendu navíc nahrává i snaha o ochranu klimatu. ČR má na jednu stranu velmi rozsáhlou železniční síť, která sahá i do malých vesnic, na stranu druhou jde často o zastaralé trati, které neodpovídají 21. století. Snaha o modernizaci ale často narazí na protesty, pozměňovací návrhy místních politiků, případně petice veřejnosti. Podle jakých kritérií se dá zvolit optimální řešení a kdy bude v Česku dobudovaná síť vysokorychlostní železnice? Od mikrofonu zdraví Jan Bumba.
-
V Interview Plus.
-
Hostem interview je Pavel Paidar, ředitel odboru přípravy staveb ve společnosti Správa železnic. Dobrý den.