Interview Plus
Pokuty podle výše příjmů bych nepodpořil. Mechanismus vybodování vychází dlouhodobě nejefektivněji, tvrdí ministr Kupka
Interview Plus
Plus
V ČR došlo od začátku roku k téměř 54 tisícům dopravních nehod. Počet obětí přesahuje 280, přes 13 tisíc lidí bylo zraněno. Nejčastější příčinou havárií byla nepřiměřená rychlost. Agresivita mnohých řidičů v Česku překvapuje cizince. Například nikde ve Spojených státech není legální rychlost, s jakou se běžně setkáváme na tuzemských dálnicích. Zvykli jsme si na takový styl řízení, se kterým se nedá nic dělat, nebo něco změní nový bodový systém?
Jan Bumba
Přepis epizody
-
V ČR došlo od začátku roku k téměř 54000 dopravních nehod. Počet obětí přesahuje 280, přes 13000 lidí bylo zraněno. Nejčastější příčinou havárií byla nepřiměřená rychlost. Agresivita mnohých řidičů v Česku překvapuje cizince. Například nikde ve Spojených státech není legální rychlost, s jakou se běžně setkáváme na tuzemských dálnicích. Zvykli jsme si na takový styl řízení a nic se s tím nedá dělat. Nebo něco může změnit, třeba nový bodový systém. Dobrý poslech přeje Jan Bumba.
-
Interview Plus.
-
Hostem interview je ministr dopravy Martin Kupka z ODS. Dobrý den. Dobrý den. Prosazujete novelu tzv. silničního zákona a s ní spojenou změnu bodového systému. Teď už chybí jen podpis prezidenta republiky. Teď už chybí jen podpis prezidenta republiky. Ten návrh se setkal s poměrně pozitivní odezvou v PS. Koneckonců on vzešel z rozsáhlé debaty s odbornou veřejností a troufnu si tvrdit, že má reálnou ambici opravdu snížit počet nehod na českých silnicích a měnit postupně chování řidičů. Třeba tím, že kromě sankcí kromě té změny bodového systému přináší také nové prvky, které se zaměřují na to nejrizikovější skupinu řidičů, tedy těch, kteří začínají. A to je například možnost řídit od 17 let pod dohledem mentora. Ovšem nebo například řidičák na zkoušku, který přináší v tomto směru přísnější podmínky pro ty, kteří za volantem začínají.