Online Plus
Návrat tlačítek? Je to jen móda, i když na všechno se dotykové obrazovky nehodí, uznává Koubský
Online Plus
Věk dotykových obrazovek se možná chýlí ke konci a začíná návrat tlačítek, všímá si americký deník The Wall Street Jounal. Nový trend je podle něj vidět například u automobilů, do kterých výrobci stále častěji přidávají fyzické přepínače. „Ustaví se rovnováha, která bude maličko víc ve prospěch fyzických tlačítek, než je v tuhle chvíli, ale ne příliš daleko od současného stavu,“ domnívá se pro Český rozhlas Plus vědecký redaktor Deníku N Petr Koubský.
David Slížek
Přepis epizody
-
Halucinace, chatbot i o lidech. Zdražování služeb umělé inteligence, soumrak dotykových obrazovek a používání mobilů ve školách. To jsou témata pravidelného přehledu dění ve světě počítačů a internetu, který vás také dnes provází David Slížek.
-
On-line plus.
-
Samozřejmě také dnes vítám u mikrofonu našeho pravidelného komentátora, redaktora deníku n Petra Koubského. Ahoj Petře. Ahoj. Davide. Většina lidí v Česku by souhlasila s plošným zákazem používání mobilních telefonů na základních školách. Vyplývá to z průzkumu agentury MEDIAN pro ČRo. Pro zákaz se vyslovilo 74 % respondentů. Přes 80 % obyvatel ČR zároveň považuje časté používání mobilů u dětí a mladistvých za zdraví škodlivé. 30 % respondentů si myslí, že by žáci a studenti neměli mít mobil k dispozici ani při výuce. O 20 % by telefon nechávalo studentům od 15 let, 16 %, od druhého stupně základní školy, 14 % až od 18 let a devět % žádnou věkovou hranici nevyžaduje a říká, že používání mobilů je věcí domluvy rodiče a dítěte. 67 % respondentů, kteří mají děti aktuálně chodící do škol, v průzkumu přiznalo, že jejich ratolesti mobil do školy nosí. Protože toto mně vlastně přišlo zajímavé to poslední číslo. Dvě třetiny těch rodičů dávají vlastně mobil dětem do škol, ale přitom tedy z toho průzkumu vyplývá, že drtivá většina opravdu těch těch dotázaných by ty mobily ve školách zakázali. Já v tom vidím trošičku rozpor, ale nevím, jestli se ta čísla dají tímto způsobem tedy interpretovat.