Online Plus
Podvodná reklama je od té skutečné k nerozeznání. Na YouTube se šíří lavinovou rychlostí
Online Plus
Plus
Na YouTube se znovu šíří podvodné reklamy, které zneužívají tváře veřejně známých lidí a firem. Proč je jejich odstraňování problematické a dá se vůbec taková podvodná reklama odhalit?
David Slížek
Přepis epizody
-
Já ji stejně přesná jako lidský lékař. Podvodné reklamy na YouTube a soud herního studia s Googlem a první vydavatel spolupracující s ČT GPT. To jsou témata pravidelného přehledu dění ve světě počítačů a internetu, kterým vás dnes provází David Slížek.
-
On-line plus.
-
Samozřejmě na to ani dnes nebudu sám. U mikrofonu na dálku přes internet vítám našeho pravidelného komentátora, redaktora deníku n Petra Koubského. Ahoj. Petře. Ahoj. Davide. První velký světový vydavatel uzavřel dohodu s americkou firmou AIG, která provozuje chatbot a chat GPT a další a já ji služby. Německý mediální dům Axel Springer oznámil, že četba tu poskytne aktuální obsah svých titulů politiku, byznys Insider, Bild nebo Wild. Uživatelům se tak budou například při dotazech na aktuální události zobrazovat souhrn článků. Ty budou obsahovat také odkaz na plnou verzi textu. V sobotu se mají objevovat i zprávy, které jinak vydavatel publikuje jen pro předplatitele. V rámci partnerství také Axel Springer poskytne já jí přístup ke svému archivu. Americká firma tak bude moci použít jeho texty k dalšímu trénování svých velkých jazykových modelů. Vydavatel má za přístup k datům inkasovat i licenční poplatky. Podle deníku The Financial Times se mají pohybovat v desítkách milionů eur ročně. Toto je myslím poměrně velké oznámení, protože zatím ty vztahy vydavatelů jsou a já s dalšími provozovateli velkých jazykových modelů a těch chytrých je i ČR. Botu, tak byly poměrně napjaté. Pamatuji si, že někdy v létě snad třeba The New York Times vyjednávali, taky jsem i já je o nějaké licenci, ale nějak se nedohodli. A pokud vím, tak tam padala také nějaká slova o žalobách a soudech apod.. A obvinění z neoprávněného vytěžování dat toho listů pro právě trénování velkých jazykových modelů. Tady máme tedy prvního velkého vydavatele, který se s AI dohodl na nějaké spolupráci. Co si myslíš o tomto přístupu Axel Springer do toho německého vydavatele myslí, že to je první vlaštovka, kterou třeba budou následovat další vydavatelé.