Online Plus
Uživatel nad svými daty kontrolu nemá, říká datový novinář Cibulka o metodě Pay or Okay
Online Plus
Plus
Portál Seznam.cz začal koncem dubna svým uživatelům předkládat výzvu k tomu, aby buď dali firmě souhlas se sběrem dat pro cílení reklamy, nebo aby začali platit měsíční předplatné. Výzva souvisí s ukončením podpory cookies „třetích stran“ v majoritně používaném prohlížeči Google. Jak cookies třetích stran fungují? A mohou uživatelé opravdu rozhodnout, jak bude nakládáno s jejich daty?
David Slížek
Přepis epizody
-
Na. Seznam. Cz koncem dubna zavedl novinku. Uživatelům většiny svých služeb zobrazuje výzvu, aby firmě buď dali souhlas se sběrem dat pro cílení reklamy nebo začaly platit měsíční předplatné. Jinak nemohou jeho služby až na výjimky používat. Krok souvisí s nadcházejícím ukončením podpory tzv. třetích stran v majoritně používaném prohlížeči. Téma dnešního vydání pořadu on-line. Plus, kterým vás provází David Slížek.
-
On-line plus.
-
Stejně jako minulý týden jsou mými hosty jednak náš pravidelný komentátor, redaktor deníku n Petr Koubský. Ahoj Petře. Ahoj. Davide. A své názory, komentáře a postřehy je připraven přidat také datový novinář ČRo Honza Cibulka. Vítej. Ahoj. Před týdnem jsme si v tomto složení dali takový úvod do toho, co soutoku kým, proč se v prohlížečích používají, jaké informace o chování uživatelů mohou ukládat, jakým způsobem se používají k cílení reklamy a jaká rizika jsou s nimi potenciálně spojena. Pokud jste náš pořad neslyšeli, najdete ho v on-line archivu ČRo. Tady je jenom pro připomínku vysvětlení, jak se tzv. kuk i z třetích stran používají pro cílení reklamy.