Osobnost Plus

Kontext jsme nahradili bábou, co zůstala pod kořenem. Čtenáři chtějí, aby zpráv bylo méně, ale šly více do hloubky, popisuje Šlerka

Osobnost Plus

Kontext jsme nahradili bábou, co zůstala pod kořenem. Čtenáři chtějí, aby zpráv bylo méně, ale šly více do hloubky, popisuje Šlerka
Josef Šlerka, mediální analytik

Plus

Až 40 procent lidí se cíleně vyhýbá zpravodajství, vyplývá z Digital News Report, kterou sestavuje Reuters. Informace získávají častěji třeba přes sociální sítě jako facebook nebo TikTok. „Klasickým médiím se vyčítalo, že jsou takzvaní gatekeepeři, kteří rozhodují o tom, o čem se bude psát. V tom je jejich podstata. Platíte si za to, že ty informace někdo předchroustal a ověřil. Ve světě sociálních sítí tyto editační procesy odpadly,“ říká mediální analytik Josef Šlerka.
Barbora Tachecí

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu