Osobnost Plus
Kontext jsme nahradili bábou, co zůstala pod kořenem. Čtenáři chtějí, aby zpráv bylo méně, ale šly více do hloubky, popisuje Šlerka
Osobnost Plus
Plus
Až 40 procent lidí se cíleně vyhýbá zpravodajství, vyplývá z Digital News Report, kterou sestavuje Reuters. Informace získávají častěji třeba přes sociální sítě jako facebook nebo TikTok. „Klasickým médiím se vyčítalo, že jsou takzvaní gatekeepeři, kteří rozhodují o tom, o čem se bude psát. V tom je jejich podstata. Platíte si za to, že ty informace někdo předchroustal a ověřil. Ve světě sociálních sítí tyto editační procesy odpadly,“ říká mediální analytik Josef Šlerka.
Barbora Tachecí
Přepis epizody
-
Osobnost.
-
Odchod lidí od zpravodajství. Pane Šlerko, to je teď, to už není průzkum Česka, to už je celosvětový trend. Prokazatelně. Je to tak.
-
To jsou data zde, řekl Reuters. Report, který vychází řadu let, který ukazuje, že skoro 40 % lidí po skoro celém světě tam je samozřejmě jaký vzorek, ale je tam 97000 respondentů, tak skoro 40 % lidí říká, že absolutně nebo velmi často nebo často se vyhne zpravodajství, že ho nechce vidět, vlastně chce ignorovat to, co se děje.