Osobnost Plus
Lži a vágní fráze. Většina tvrzení fast fashion značek o jejich udržitelnosti je zavádějící, upozorňuje greenfluencerka Pažická
Osobnost Plus
Plus
O udržitelnost v módním průmyslu se dnes už starají i známé fast fashion značky. Anebo jde jen o greenwashing, lživé kampaně značek, jejichž produkce má závažné sociální a environmentální dopady? „Ročně vyrábíme 100 až 150 miliard kusů oblečení, z toho 30 procent se nikdy neprodá,“ říká greenfluencerka Natália Pažická.
Michael Rozsypal
Přepis epizody
-
Udržitelnost spočívá v tom, že kupuji to, co unosím, říká žena, která si už sedm let nekoupila ani ponožku. West pást v řetězcích. Od 14 let se věnovala modelingu, mimo jiné i v Číně. Módu studovala v Amsterdamu. Slovenský Forbes zařadil do výběru 30 pod 30. Věnuje se udržitelnosti a ekologickým aktivitám a lidskoprávním souvislostem módního průmyslu. Je iniciátorkou úspěšných on-line petice a spoluautorkou podcastu o udržitelné módě. Triumfu jen dcerka Natália. Pak jim dnešním hostem. Dobrý den. Vítejte.
-
Dobrý den. Děkuji za pozvání.
-
Já jsem Michael Rozsypal a přeji dobrý poslech.