Příběhy slavných značek

Koh-i-noor. V roce 1889 uvedla firma na trh tužku, kterou v obchodech koupíte i dnes

Příběhy slavných značek

Koh-i-noor. V roce 1889 uvedla firma na trh tužku, kterou v obchodech koupíte i dnes
V roce 1848 Josephův syn Carl Hardtmuth přesídlil s výrobou tužek do nově postavené továrny v Českých Budějovicích. Po úspěchu ikonické dřevěné žluté tužky 1500 došlo k převzetí jména KOH-I-NOOR do názvu firmy

Dvojka

Jak se z nejznámějšího diamantu světa stala značka legendárního českého výrobce psacích a výtvarných potřeb? Josef Hardtmuth (1758–1816) odmalička projevoval umělecké schopnosti. Vyučil se zedníkem a kameníkem ve Vídni u svého strýce, ale proslul i vynálezy. Jedním z nich byla i proslulá směs rozemletého grafitu s jílem vypáleným v peci, která dala základ pro výrobu tužek různé tvrdosti. V roce 1802 si ve Vídni založil i továrnu na tužky.
Jitka Škápíková

Vypráví: Jan Kovařík
Připravili: Jitka, Škápíková, Mária Pfeiferová a Jan Kovařík
Dramaturgie: Magdalena Šorelová
Zvukový mistr: Jitka Kundrumová
Zvukový design: Jiří Litoš
Režie: Jitka Škápíková
Premiéra: 19. 3. 2019

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu