Pro a proti
AI ve školách? Konec protivných úkolů, míní publicista. A chytřejší zadání od učitelů, dodává vědec
Pro a proti

Plus
Dříve žáci žmoulali pod lavicí taháky, dnes mají na lavici mobil a v něm chatbota s AI. „Typicky žáci využívají AI pro referáty a čtenářské deníky. Někdy také pro matematické příklady. Asi 15 procent AI použilo při písemce, to bych bral jako podvádění,“ říká pro Český rozhlas Plus Dominik Voráč z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého. „Škola je ideálním místem, kde se mohou žáci naučit AI správně používat a co je etické,“ míní Daniel Dočekal ze serveru 365tipu.cz.
Karolína Koubová
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Masarykova univerzita podporuje studenty ve využívání AI. „Inspirace pro ostatní,“ hodnotí Koubský
Online Plus
-
Umělá inteligence zahltila i školy. Žáci bývají krok před učiteli, říká ředitel
Akcent
-
Šiřitel osvěty o umělé inteligenci Hrách: Jedno z největších rizik AI je nedostatečná informovanost
Vizitka
-
Jak dlouhý kurz je nutný pro lékaře psychosomatické medicíny
Pro a proti
-
Iniciativa AI dětem pomáhá pedagogům učit děti o umělé inteligenci. Jaké místo má AI ve školách?
Ranní interview
-
Co všechno dokážeme naučit roboty
Studio Leonardo
-
Nahradí umělá inteligence učitele? Pokud je extrémně špatný, tak určitě, připouští pedagog
Leonardo Plus
-
Host: Ondřej Vaněk
Hovory
-
Umělá inteligence obstojí jako autor povídek nebo novinář. S jazykem pracuje jako rodilý mluvčí
Seriál Radiožurnálu
-
Pavla Bergmannová: Stará dobrá ruční práce
Ranní úvaha