Pro a proti

Největší bariéra pro pořízení elektroauta je cena, věří ekonom. Trh svazují hlavně regulace, namítá průmyslník

Pro a proti

Největší bariéra pro pořízení elektroauta je cena, věří ekonom. Trh svazují hlavně regulace, namítá průmyslník
Dobíjecí stanice PREpoint

Plus

Čína se chce kvůli předběžným clům na elektromobily dováženým do Evropské unie obrátit na světovou obchodní organizaci. Evropská komise opatření nedávno schválila jako reakci na to, že podle ní Peking své výrobce dotuje. „Problém čínské výroby je v masovosti,“ vysvětluje Zdeněk Petzl ze Sdružení automobilového průmyslu. „Technologický pokrok v oblasti elektromobility začíná přicházet z Číny,“ doplňuje ekonom a propagátor elektromobility Jan Staněk.
Karolína Koubová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Čína se chce kvůli předběžným clům na elektromobily dovážené do EU obrátit na Světovou obchodní organizaci. Evropská komise opatření nedávno schválila jako reakci na to, že podle ní Peking své výrobce dotuje. Čínské elektrovozy tak i díky státním subvencím pomalu ale jistě dobývají evropský trh. V jaké pozici je evropský automobilový průmysl? Jak znovu oživit zpomalenou elektrifikaci a rozproudit trh s novými elektromobily? A podaří se díky zavedeným clům dohnat evropským automobilkám asijský náskok?

  • A proti Karolíny Koubové.

  • Vítám své dva hosty ve studiu. Zdeněk Pecl ze Sdružení automobilového průmyslu. Dobrý den. Dobrý den. A ekonom a propagátor elektromobility Jan Staněk. Dobrý den. Dobrý den. Pánové, pojďme si nejdřív zhodnotit tu situaci na evropském trhu s elektromobily. Jak to vnímá Jan Staněk? Registrace nových vozů na některých velkých evropských trzích klesá. Dá se mluvit o nějakém zásadním trendu?

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu