Pro a proti
Nerovnosti mezi školami nevyřešíte dobrovolně, volá po systémovém řešení pro základní školství Hřebecký z EDUin
Pro a proti
Plus
Rozdíly mezi jednotlivými základními školami jsou propastné. Dělají obce, coby jejich zřizovatelé, dost pro kvalitu vzdělávání na tomto stupni? „Dělají maximum v mezích možností a podpory, která se jim dostává,“ uvádí v Pro a proti 1. místopředseda Sdružení místních samospráv Oldřich Vávra. Programový ředitel společnosti EDUin Miroslav Hřebecký upozorňuje, že některé obce nemají odbornou kompetenci nebo důraz na školství jako prioritu.
Karolína Koubová
Přepis epizody
-
A v poslední školní den tematicky nabízíme i pro a proti týkající se vzdělání. Nová studie, tak když se rok a partnerství pro vzdělávání upozorňuje na propastné rozdíly mezi školami. Ty sice často dělí jen několik km, co do úrovně vzdělání jsou ale rozdíly mnohem výraznější. Jakou odpovědnost nesou obce coby zřizovatelé základních škol. A kdy se české děti dočkají alespoň podobně kvalitního vzdělání jako jejich spolužáci ve Finsku, Estonsku, Kanadě či Nizozemsku, které studie hodnotí velmi vysoko?
-
A proti Karolíny Koubové.
-
A já už do zlínského studia zdravím prvního místopředsedu sdružení místních samospráv Oldřicha Vávry, zároveň předsedou pracovní skupiny pro školství, sport a kulturu. Dobrý den.