Pro a proti
Odklad by mohly doporučovat učitelky ve školce, navrhuje ředitelka organizace Sofa. První stupeň by neměl být zaměřený na výkon, soudí náměstek
Pro a proti
Plus
Česko patří mezi rekordmany v počtu odkladů školní docházky. Ministerstvo připravilo čtyři návrhy řešení, včetně zákazu odkladu. Nepoškodilo by to některé děti? „V Evropě jsou počty odkladů výrazně menší a nedochází tam k poškozování dětí z hlediska jejich vývoje. Nepochybně by musely být v systému výjimky,“ říká náměstek ministra Jiří Nantl (ODS). „V tuto chvíli bych cestou úplného zrušení nešla. Musíme začít postupně,“ míní předsedkyně organizace SOFA Lenka Felcmanová.
Karolína Koubová
Přepis epizody
-
Extrémní označil míru odkladů školní docházky u nás ministr školství Mikuláš Bek. Průměrný podíl dětí, které zahájí školní docházku s odkladem, je přes 24 %, což z nás mezi ostatními evropskými zeměmi činí ne zrovna chvályhodné premianty. Ministerstvo připravilo čtyři návrhy řešení, které by měly tento trend zvrátit. Mezi jinými uvažuje i o plošném zákazu odkladu. Dávalo by to smysl, nebo by to naopak mohlo některé děti poškodit? A jak co nejlépe nastavit přechod mezi školkou a školou, aby z něj děti a rodiče nemuseli mít obavy?
-
A proti Karolíny Koubové.
-
A já už zdravím po telefonních linkách speciální pedagožku Lenkou Felcmanovou z neziskové organizace Dobrý den. Dobrý den. A mým druhým hostem rovněž po telefonních linkách je náměstek ministra školství Jiří Nantl z ODS. I vás vítám do debaty. Dobrý den. Dobrý den. Tak prosím, proberme si ten návrh postupně. Úplné zrušení institutu odkladu. I to je ve hře. Pane náměstku, nepoškodilo by to tu část dětí, které odklad skutečně potřebují?