Pro a proti
Směšné, říká expert o nových pravidlech proti podvodům s emisemi. „Chceme jistotu,“ namítá ministr
Pro a proti
Plus
Ministerstvo dopravy chce postihovat nekalou praktiku některých provozovatelů a techniků stanic měření emisí. Představilo proto významné změny v kontrolách vozidel. „Záležitost ohledně dvou minut, které jsou limitem, je naprosto směšná,“ kritizuje jedno z kritérií zakladatel Asociace emisních techniků a opravářů Libor Fleischhans. „Kritéria jsou určená tak, aby pochybení nebylo možné ve správním řízení zpochybnit,“ brání změny ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Karolína Koubová
Přepis epizody
-
Celou praxi stanic technické kontroly a stanic měření emisí, respektive některých jejich provozovatelů a techniků, kteří na silnice posílají čoudící auta jako emisně a technicky vyhovující chce postihnout Ministerstvo dopravy. Představilo proto významné změny v systému technických kontrol vozidel. Vznikne například jakýsi hlídací pes v informačním systému technických prohlídek, který by měl rychle odhalit nesprávně provedené měření. Přímo na silnicích či na stanicích měření, bude pak zasahovat od prvního července nová inspekce silniční dopravy. Ta bude moci kontrolovat postupy na STK, zastavovat vozidla v provozu i ukládat pokuty na místě. Skutečně tyto a další kroky ministerstva mají šanci zakročit proti těm stanicím, které kontrolují emise jen naoko.
-
A proti Karolíny Koubové.
-
Se mnou ve studiu už je zakladatel asociace emisních techniků a opravářů Libor Fleischhans. Dobrý den. Dobrý den. A po telefonních linkách vítám ve vysílání ministra dopravy Martina Kupku z ODS. Dobrý den a děkuji, že jste si udělal čas v této exponované době i na jiné téma, než jsou povodně. Dobrý den, pane ministře. Dobrý den. Tak pane ministře, skutečně plány ministerstva dopravy mohou postihnout efektivně podvody s emisemi?