Pro a proti
Z jednotných přijímacích zkoušek jsme udělali vyplňování sportky na čas, kritizuje Hřebecký z EDUin. Přinesly zvýšenou míru objektivity, chválí Bannert z MŠMT
Pro a proti
Plus
Je současná podoba jednotných zkoušek nastavena tak, aby zajistila co nejkvalitnější a maximální možné vzdělání každého jednotlivého žáka? Miroslav Hřebecký z EDUin považuje zkoušky za diskriminační, Petr Bannert z ministerstva školství je chválí jako vyvážené a spravedlivé.
Lukáš Matoška
Přepis epizody
-
Na střední školy se skládají jednotné přijímací zkoušky. Už šest let od jejich zavedení ale stále nepanuje shoda na tom, jestli vzdělávání dětí prospívají. Zastánci zdůrazňují, že sjednocení zavedlo jeden standard na středních školách a pozvedlo úroveň zkoušek. Odpůrci namítají, že jednotné přijímačky jdou nad rámec učiva základních škol a prohlubují nerovnosti mezi žáky. Převažují klady nebo zápory?
-
Pro a proti Lukáše Matošky.
-
Našimi hosty tady ve studiu plusu jsou ředitel odboru středního vyššího odborného a dalšího vzdělávání ministerstva školství Petr Bannert. Dobrý den. Dobrý den. A ředitel informačního centra o vzdělávání EDUin Miroslav Hřebecký. Dobrý den. Dobrý den. Pánové. Na úvod vás poprosím o stručné odpovědi. Začněme od vás. Pane Bannert, osvědčily se jednotné přijímačky na střední školy?