Ranní Plus

Z krize ve Volkswagenu bude ozdravná kúra. Pro české subdodavatele to není dramatický problém, uklidňuje Špicar

Ranní Plus

Z krize ve Volkswagenu bude ozdravná kúra. Pro české subdodavatele to není dramatický problém, uklidňuje Špicar
Radek Špicar

Plus

Německá automobilka Volkswagen ve středu přiznala, že její provozní zisk za třetí čtvrletí klesl o 42 procent. Vedení oznámilo plán na uzavření tří německých továren a zrušení desítek pracovních tisíc míst. „Problémy jednoho odběratele, byť tak významného, jako je Volkswagen, by neměly (v Česku) způsobit dramatický problém,“ uklidňuje v rozhovoru pro Český rozhlas Plus viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar.
Lukáš Matoška

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • V osm hodin a osm minut jsou za mikrofony Pavlína Nečásková a Lukáš Matoška. Od nás od obou ještě jednou dobré ráno. Německá automobilka Volkswagen, která se potýká s problémy, dnes ráno uveřejnil své výsledky za třetí čtvrtletí. Přiznává v nich, že její provozní zisk klesl o 42 %. Odůvodňuje to vysokými náklady, které přináší i modernizace jejích modelů. Potíže Volkswagenu nám přiblížil zpravodaj v Berlíně Václav Jabůrek.

  • Volkswagen výrazně investoval do elektromobilů, o které ale není takový zájem, a stagnují i prodeje spalovacích aut, kde zákazníci mimo jiné mívají problémy se softwarem. K tomu se přidávají i náklady na výrobu a v Německu, ať už jde o platy nebo energie. A nepomáhá ani pohled na konkurenci, protože třeba největší automobilka na světě Toyota má oproti Volkswagenu přibližně jen poloviční počet personálu.

  • Volkswagen podle odborů může uzavřít nejméně tři továrny v Německu. Škoda Auto, která patří do koncernu, včera uvedla, že se jí daří dobře a že propouštění nechystá. Hostem ranního plusu je viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar. Dobré ráno. Dobré ráno. Co budou problémy Volkswagenu znamenat pro dodavatele automobilových součástek, kteří vyrábějí u nás v Česku?

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu