Řečí peněz

Čína investovala do elektromobilů 15 let. O úspěchu výrobků ale rozhodne kvalita, říká Jahn ze Škody Auto

Řečí peněz

Čína investovala do elektromobilů 15 let. O úspěchu výrobků ale rozhodne kvalita, říká Jahn ze Škody Auto
Nabíjení elektromobilu

Plus

Podíl Číny na evropském trhu s elektromobily stále roste. Míří sem až třetina jejího exportu elektromobilů, které konkurují nižší cenovkou. Mluví se mimo jiné o začátku obchodní války mezi USA a Čínou. Měla by Evropská unie jít americkou cestou a uvalovat na čínské dovozy cla? V pořadu Řečí peněz odpovídá Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing.
Václav Pešička

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Globalizace není mrtvá a evropský autoprůmysl, který sice prochází výraznou proměnou, se zvládne dostat mezi nejvýznamnější hráče i v elektromobilitě. Takto situaci vidí i významní čeští i evropští zástupci tohoto odvětví. Dnes bude hostem nejvýše postavený Čech v koncernu Volkswagen Martin Jahn, který se po letech strávených v Číně, kde měl na starosti značku Volkswagen, vrátil zpět do mladoboleslavské Škody Auto, kde jako člen představenstva má na starosti prodej a marketing. V obohacující poslech přeje Václav Pešička Řečí peněz.

  • Na ekonomickém fóru v Kostelci nad Orlicí byli hosty čelní zástupci nejen automobilek, ale také jejich dodavatelů. Všichni čelí tlaku, který způsobují narušené dodavatelské řetězce, ale jak z diskusí vyplynulo, vše se vrací zpět k původnímu nastavení. Podle Martina Jána evropský průmysl postavený výrazně na výrobě aut si vede velmi dobře.

  • My procházíme extrémně náročnou transformací, která je umocněna i vlivy, jako byl například COVID, geopolitické krize. Takže není to jenom samotný přechod na čistou mobilitu. Je to prostě je celkově situace ve světě, která trošku rozkolísaná, nicméně přesto se evropské automobilky vedou velmi dobře. Většina z nich vykázala a v loňském roce rekordní zisk, ale potýkají se s novou konkurencí z Číny. Potýkají se s konkurencí, jako je Tesla, připravují se na tu finální fázi transformace, takže řekl bych, že to je velice těžký zápas. A řekl bych po té první třetině si stojíme velmi dobře. Něco jsme se naučili a víme lépe, jak se připravit na ty 2. 2 třetiny.

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu