Člověčiny aneb Svět lidských fenoménů
Vzdělávej a vychovávej! Někde rákoska, jinde pochvala. Jak by se měla proměnit škola?
Člověčiny aneb Svět lidských fenoménů
Dvojka
Někde rákoska, jinde pochvala. Ke vzdělávání a výchově dětí přistupují na světě různě, nikde ale nepochybují o tom, že jde o důležitou věc. O tom, jak se učí Češi, Papuánci nebo třeba Aztékové, budou mluvit Martin Rychlík a Martin Soukup s Markétou Supa z Fakulty sociálních věd UK. Ta zkoumá, jak děti vnímají učení ze své perspektivy. Jak by se měla proměnit škola, aby se dětem učilo lépe a snáz? Kdy se třeba při učení hodí fakta a kdy zase příběhy?
Martin Rychlík, Martin Soukup
Autoři pořadu: Martin Rychlík, Martin Soukup
Dramaturgie: Vít Vencl, Marek Mojžíšek
Režie: Jakub Horáček
Rešerše: Jana Bartošová, Ondřej Čížek
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Naučte se počítat jako Papuánci! Matematika v různých místech světa
Člověčiny aneb Svět lidských fenoménů
-
Nakolik jsou mladí lidé znepokojeni změnami klimatu? Zeptáme se v souhrnu Vědy Plus
Věda Plus
-
Pedagog: U dětí zasažených pandemií může být častější neúcta k normám
Souvislosti Plus
-
Překládat Shakespeara, to je trochu anarchie, uznává Martin...
Dvacet minut Radiožurnálu
-
Petr Šabata: Záchrana vzdělávání po koronaviru se nekoná
Názory a argumenty
-
„Gazdík si mě vybral, protože myslím na budoucnost.“ Šéf společnosti Scio Šteffl odmítá střet zájmů
Interview Plus
-
Problémy s ledvinami mají dnes už děti. Kde je problém?
Radioporadna
-
Bezdětné pro druhé. Hlavní důvod, proč ženy nechtějí děti, jsou obavy o klima, přibližuje badatelka
Studio Leonardo
-
Jana Merunková učí finanční gramotnost v Indonésii: Po vzdělání je tam obrovský hlad
Host Radiožurnálu