Host Dopoledne pod Ještědem

Musíme děti naučit zvládat stres, říká Jana Hlavová z Pedagogicko-psychologické poradny v Liberci

Host Dopoledne pod Ještědem

Musíme děti naučit zvládat stres, říká Jana Hlavová z Pedagogicko-psychologické poradny v Liberci
Výsledky výzkumu depresí u dětí odborníky překvapily

Liberec

Smutek, strach, vyčerpání. I s tím se často potýkají děti školního věku. Odborná pomoc by podle loňského výzkumu Národního ústavu pro duševní zdraví prospěla každému třetímu deváťákovi. Jak psychickým poruchám u dětí předejít pomocí tzv. wellbeingu, na to se Iveta Kalátová zeptala Jany Hlavové, ředitelky Pedagogicko-psychologické poradny v Liberci.
Iveta Kalátová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Po písničce od skupiny Chinaski ve vysílání ČRo Liberec už vítám hosta, který je, dalo by se říci, už našim častým hostem. A je to hodně dobře, protože je stále o čem mluvit. Hostem je ředitelka pedagogicko-psychologické poradny v Liberci Jana Hlavová. Vítejte u nás. Dobrý den. Dobrý den. Kdybychom se trochu vrátili v čase, zjistili bychom, že 10. října a jsme si připomněli Mezinárodní den duševního zdraví. Však také probíhaly týdny pro duševní zdraví. Je to hodně moc dobře, protože když člověka bolí noha nebo zub, tak se dojde k odborníkovi, k lékaři. A když člověk má trápení, neřku-li děti, pokud mají bolavou duši, tak někdy se to člověk ani nedozví. A přece jenom by tu odbornou pomoc potřebovali. My možná můžeme ještě zmínit výzkum Národního ústavu pro duševní zdraví.

  • Ano. Loni. Dobrý den. Ještě jednou. Loni 10. října vyšla studie Národního ústavu pro duševní zdraví, které vyplývá, že každé třetí každý třetí žák na základní škole, respektive deváťák má nějaké psychické obtíže ve smyslu úzkosti nebo nějakých depresí a že vlastně až 30 % třídy má nějaké psychické potíže. Takže to je taková alarmující informace. Na druhou stranu to je výstup. Pojďme se možná bavit o tom, jaký je ten vstup, to znamená, jak můžeme předcházet tomu, abychom v deváté třídě neměli třetinu dětí a žáků s v takový my psychickými obtížemi.

  • Tak my se budeme bavit o tzv. well-being u, což je pro mě o pravdě řečeno, opravdu hodně neznámý pojem, který se teď hodně zavádí nejenom do škol, ale dokonce i do zaměstnání, do firem. Týká se to i do i dospělých lidí. Tak pro radost. Prozraďte nám, co to znamená.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu