Host Lucie Výborné

Děti a pornografie? Rodiče musí vysvětlit, že vztah vypadá jinak, radí školní psycholožka

Host Lucie Výborné

Děti a pornografie? Rodiče musí vysvětlit, že vztah vypadá jinak, radí školní psycholožka
Veronika Francová, školní psycholožka

Radiožurnál

Šikana, sebepoškozování, starosti spojené se sexuální orientací. S takovými tématy se setkává školní psycholožka Veronika Francová, která upozorňuje na to, že fenoménem dnešní doby je třeba online pornografie. „Internet otevřel hodně prostoru, který není ve spoustě věcech ošetřený,“ upozorňuje. Jak pracuje se šikanou? A co děti tak moc trápí v dnešních školách oproti dřívějšku? Poslechněte si celý rozhovor.
Lucie Výborná

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Posloucháte podcast pořadu Host Lucie Výborné? Vrátíme se do školy dnes.

  • K. Veronika Francová je psycholožka jedné pražské základní školy a dneska je se mnou ve studiu. Jsem moc ráda, že jste přišla. Dobrý den. Děkuji. Dobrý den. Jak se dělí čas školního psychologa? Tak se nějak jsem se snažila si to představit, jestli to je po těch jednotlivých hodinách, jak zvoní nebo jak to vlastně máte?

  • Můj čas rozhodně dělí na vyučovací hodiny. Terapeuti většinou pracují 50 minut, hodinu potřebují tu hodinu čas svoje. Mám taky trošku takový vnitřní hodinky, který jsem si v té škole nějak osvojila, že prostě 40 minut je maximální čas toho rozhovoru, který třeba vedu s tím dítětem a potom odhaduji 10 minutový přestávky mezi tím prostě takto funguje většina mého dne. A když přijdete a měli bychom, projít takový modelový den, tak jak to vypadá. Mívám domluvený nějaký setkání s dětmi třeba předem tím, že se ozvou rodiče, ozve se dítě, dohodneme si termín, tak tam už mám třeba domluvený nějaký čas. Pakliže s tím souhlasí ten daný učitel a ti rodiče, tak můžeme i během výuky se setkat. Mívám domluvenou práci se třídou, kdy třeba paní učitelka se na mě obrátí s nějakou žádostí. Má dojem, že něco v té třídě nějak nefunguje nebo že si není jistá. Chtěla bys to nějak sahat s mojí pomocí někdy o velký přestávce se snaží mít otevřený dveře dokořán, abych věděla, že můžou děti přijít. A mám tam takovou šipku. Mám tam doupě. Říkáme tomu doupě. No je doupě ve druhým patře u klavíru a snažím se, aby děti prostě věděli.

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu