Hovory

Pomoc potřebným mě prostě přitahuje, přiznává Jungová z nízkoprahové dílny Metráž

Hovory

Pomoc potřebným mě prostě přitahuje, přiznává Jungová z nízkoprahové dílny Metráž
Kateřina Jungová

Plus

„Je úžasné pozorovat ženy, které si na začátku vůbec nevěří a vypadají, že nedokážou vzít do ruky ani tužku. Hrozně se toho bojí, ale nakonec jejich tvorbou vzniknou krásné a zajímavé věci,“ říká divadelní režisérka a dramaterapeutka Kateřina Jungová, spoluzakladatelka nízkoprahové dílny Metráž.
Markéta Vozková

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Místo, kde seniorky v sociální tísni mohou najít naději, rozvíjet své dovednosti a hlavně nezůstávat sám. Nízkoprahovou pracovní dílnu vedl v roce 2015 v Praze spoluzaložil a Kateřina Jungová, se kterou v dnešních rozhovorech budeme mluvit o tom, že tvorba ekologické módy nebo zkoušení divadelní hry mohou být nejen kreativní, ale svým způsobem i léčebné procesy pro lidi každého věku. Příjemný poslech přeje Markéta Vochosková.

  • Ve studiu je Kateřina Jungová, spoluautorka projektu metráž a drama, terapeutka. Dobrý den. Dobrý den. Vy jste absolvovala na DAMU činohru a taky katedry autorské tvorby a pedagogiky. A mám si pod tím představit, že váš původní sen byl stát se třeba herečkou?

  • Já jsem studovala režii a dramaturgii, takže vždycky jsem spíš směřovala tímto směrem, že jsem právě i chvíli pracovala jako dramaturg a režisér. A pak jsem ještě studovala na katedře autorské tvorby a pedagogiky vlastně Ivana Vyskočila. Tam jsem jako vlastně dokončovala svoje magisterský studium. Ten obor se věnoval herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku a šlo vlastně o to dokázat být tím autorem od začátku vlastně do konce toho představení, řekněme. A proto jsem tam vlastně i šla, protože mě jako mnohem víc přitahovaly tyto projekty, projekty, který mají vlastně jak ji uměle jako přesah z toho uměleckého prostředí do právě později to byla i ta terapie, ale vlastně nejdřív mě zajímaly, jako, pracovala jsem s dětmi z dětských domovů vlastně nějakým způsobem takový aplikovaný divadlo.

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu