Hovory

Učitel žáka s ADHD musí být hodně otrlý, žádoucí je tolerantní a přijímací přístup, vysvětluje terapeut Uhlíř

Hovory

Učitel žáka s ADHD musí být hodně otrlý, žádoucí je tolerantní a přijímací přístup, vysvětluje terapeut Uhlíř
Hovory

Plus

Dítě s ADHD, tedy s poruchou pozornosti a aktivity, je úzkostné, dokonce až agresivní. „Zjednodušeně se dá říct, že takové dítě dřív koná, než myslí. Tím ale také zrazuje samo sebe. Od mala zažívá ze svého okolí spíš negativní zpětnou vazbu, takže pak má pocity méněcennosti a nízkého sebehodnocení,“ vysvětluje terapeut a speciální učitel Jan Uhlíř.
Tatiana Čabáková

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Jan Uhlíř pracuje jako speciální pedagog a terapeut v pedagogicko-psychologické poradně, která funguje při základní škole. Protože jako specifickými poruchami chování, a to v Praha vděk a svoje zkušenosti a mám z práce s hyperaktivními dětmi napsal oceňovanou a dně s vyprodanou knihu ADHD. Jak na emoce dětí s ADHD? Co tím armádě o svojí vnučkou? Turnaj výbava. Člověk, který denně pracuje s hyperkinetickým i dětmi. I o tom hovoru. Od mikrofonu vás prý po očkování vítá Tatiana Čabáková.

  • Hovoří.

  • Já nevím létě v hovorech. Dobrý den. My budeme v hovorech používá často zkratkou ADHD, která je asi běžně známá, ale možno už málokdo věděl, co konkrétně se skrývá. Tak já jsem si našla, že je to syndrom deficitu pozorností spojený s hyperaktivitou. A vypracuje tě v pedagogicko-psychologické poradny. Zároveň na základní škole, kam chodí děti, které mají okrem jiného a je poruchu chování a emocí. Jane, co bychom viděli, kdybychom mohli pozorovat tyto děti v té vědě a koz a děti s poruchou chování a emocí projevují na vyučovaný, tak těch projevů chování je.

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu