Radioporadna

Méně se věnujeme potomkům v přímé komunikaci, v očním kontaktu. Zvyšuje se počet dětí s vadou řeči

Radioporadna

Méně se věnujeme potomkům v přímé komunikaci, v očním kontaktu. Zvyšuje se počet dětí s vadou řeči
Rodina, hádka (ilustrační foto)

Hradec Králové

Logopedická radioporadna o tom, jak správně učit mluvit a proč čím dál víc dětí nastupuje do školy a neumí všechna písmena správně vyslovovat. Dostanou se časem přes tento handicap nebo je to známka nezralosti, případně zrychlené doby? O tom všem hovoříme s klinickou logopedkou Vlastou Šimkovou, předsedkyní Sekce klinických logopedů Sdružení ambulantních specialistů. 
Pavla Kindernayová

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Ano, je tady dnešní poradna. Tentokrát bude logopedická. Jak správně učit mluvit a vyslovovat a proč? Čím dál tím víc dětí nastupuje do první třídy a všechna písmena neumí. Dostanou se časem přes tento handicap, nebo je to známka nezralosti, případně zrychlené doby? O tom všem budeme mluvit s klinickou logopedkou Vlastou Šimkovou, předsedkyní sekce klinických logopedů Sas, tedy Sdružení ambulantních specialistů. Vítejte u nás. Dobré dopoledne. Dobré dopoledne. Nový školní rok začal. Odhadnete, kolik dětí šlo s vadou řeči do první třídy?

  • Tak počet asi nedokážu říct, ale to množství je samozřejmě takové, že se tím musíme zabývat a každé září máme příliv nových dětí, kde rodiče si vlastně uvědomí, že pro jaksi na učení, čtení i ta výslovnost je pod hřeben. A jak je to možné, že těch dětí je stále hodně, jak se zmiňuje v různých zdrojích, že dětí takových přibývá?

  • No, hodně se na tom podepisuje ten současný rychlý život. To už jsou věci, které vlastně pořád dokola říkáme. A já to znova zopakuji. Je to to, že se méně věnujeme dětem v té přímé komunikaci, v očním kontaktu a mnohem více koukáme do různých tablet u obrazovek a prostě displejů všeho všeho druhu. A děti mají tedy méně podnětů pro to, aby komunikovali napřímo.

Více z pořadu

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu