Ranní Radiožurnál

Miloň Čepelka byl součástí protiokupačního vysílání. Pak odešel do Divadla Járy Cimrmana (2/7)

Je nám líto, ale k tomuto audiu již vypršela autorská práva.

Ranní Radiožurnál

Miloň Čepelka byl součástí protiokupačního vysílání. Pak odešel do Divadla Járy Cimrmana (2/7)
Miloň Čepelka

Radiožurnál

Princové Jasoň a Drsoň nebo mamka ve hře Akt – to jsou asi nejznámější role, ve kterých diváci Divadla Járy Cimrmana znají herce Miloně Čepelku. Možná ale úplně nevíte, že před vznikem tohoto divadla byl osm let redaktorem Československého rozhlasu. A v srpnu 1968 byl jedním z redaktorů, kteří ve velmi náročných podmínkách tvořili protiokupační vysílání.

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • 8 51. Posloucháte úterní Ranní Radiožurnál. Já jsem moc rád, že skoro 20 let patřím do rodiny rozhlasák u, protože to je velmi dobrá společnost. Třeba i proto, že z tohoto místa z Vinohradské vzešly i hlavní pilíře cimrmanologů princové Jasoň other, Soňa nebo mamka ve hře akt. To jsou asi ty nejznámější role, ve kterých Divadlo Járy Cimrmana uvádí herce Miloně Čepelku. Možná ale úplně nevíte, že právě před vznikem tohoto divadla byl osm let redaktorem Československého rozhlasu a v srpnu 68 byl jedním z redaktorů, kteří ve velmi náročných podmínkách tvořili protiokupační vysílání. Miloň Čepelka byl tehdy zaměstnanci redakce armádního vysílání.

  • Ránu 21. srpna 1968 měl Miloň Čepelka namířeno na natáčení reportáže z kasáren kdesi v západních Čechách.

  • Šel jsem směrem na autobus a proti mně se najednou objevil na svém motocyklu Zdeněk Svěrák, kolega z redakce, a říká ty nic nevíš. Říkám, co mám vědět. Tak mi to řekl. Sedl jsem za něj na tandem a jeli jsme na Václavák.

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu