Reparát
Cílem hodnocení je formovat, ne držet v šachu známkami, vysvětluje expert
Reparát
Plus
„Držet známkami někoho ,v šachu‘ je degradace smyslu hodnocení,“ říká Karel Starý z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a spoluautor knihy Hodnocení pro učení. V podcastu Reparát také vysvětluje principy takzvaného formativního hodnocení, nástroje pedagogické komunikace a zpětné vazby vyučujících se žáky. „Formativní hodnocení vede žáky k lepšímu výkonu a rozvíjí je podle jejich schopností, potřeb a možností,“ dodává. (V premiéře jste tento díl mohli slyšet v červnu.)
Daniela Vrbová, Markéta Vozková
moderace: Daniela Vrbová
editace: Markéta Vozková
sound design: Jaroslav Pokorný
hosté epizody: Karel Starý z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a spoluautor knihy Hodnocení pro učení a Michal Orság ze vzdělávací organizace Edukační laboratoř
Více z pořadu
Ostatní také poslouchají
-
Děti používají mobil k socializaci. Co dělat, aby ji zvládly?
Reparát
-
Rušit semestr nechceme, studenti chtějí pokračovat, tempo musí být citlivé, vysvětluje rektorka
Ranní interview
-
Mají se žáci základních škol dál učit povinně dva cizí jazyky?
Pro a proti
-
Českou vědu trápí kult průměrnosti. Oslabit to jde jen zahraniční konkurencí, míní prorektor UK
Osobnost Plus
-
Ivan Wilhelm, jaderný fyzik
Dvacet minut Radiožurnálu
-
Zakazovat hry s Othellem je zrůdné. Nechme umělcům svobodu, apeluje kunsthistorik Royt
Hovory
-
Stárnutí není záležitostí věku, upozorňuje odborník na vzdělávání seniorů
Host Radiožurnálu
-
Babiš a Turek slaví, vláda se popere
Vinohradská 12