Souvislosti Plus
Abychom byli odvážní a nebáli se neúspěchů. K tomu mají přispívat školy, věří sociolog Kostelecký
Souvislosti Plus
Plus
Méně memorování, více porozumění, práce s informacemi nebo schopnost učit se i mimo školní lavice. Tak by se ve zkratce daly popsat cíle nové strategie vzdělávání v Česku. „Svět, který jsem znal třeba i já, se změnil. Dřív jsem si informace vyhledával, dnes čelím jejich nadbytku a je potřeba se v nich vyznat,“ shrnuje zásadní rozdíl náměstek ministerstva školství a bývalý ministr Robert Plaga (za ANO).
Václav Pešička
Hosté Souvislostí Václava Pešičky jsou:
Robert Plaga, za ANO, exministr školství, náměstek ministra školství
Tomáš Kostelecký, sociolog, Sociologický ústav Akademie věd
Daniel Münich, ekonom, ředitel think tanku IDEA z CERGE-EI, poradce premiéra Petra Fialy (ODS) pro školství
Dalibor Kačmář, manažer divize Cloud + Enterprise v české pobočce společnosti Microsoft
Přepis epizody
-
Vzdělávání v Česku prochází zásadní proměnou, která v době covidové pandemie až tak moc není vidět. Na jejím konci v roce 2030 by mělo nejen naše školství, ale celý vzdělávací systém produkovat lidi, kteří budou schopni konkurovat vlastně fungovat nejen na pracovním trhu, ale také v normálním životě těm nejvyspělejším, respektive nejúspěšnějším lidem ze států světa. Na jaké hlavní překážky naráží reforma vzdělávání v ČR a jak moc se vlastně musíme změnit? Téma následujících minut ve vysílání plusu. Jejich obohacující poslech přeje Václav Pešička.
-
Souvislosti Plus.
-
A naším cílem je popsat hloubku chystané změny, která není jen o změně způsobu výuky ve škole nebo vzdělávacího systému, ale především o změně v přístupu české společnosti ke vzdělání. Našimi hosty jsou Robert Plaga, náměstek ministra školství, který se podílel i jako ministr předchozí vlády na přijetí strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030 a poté se vrátil do role náměstka na ministerstvu. Robert Plaga také učil na vysoké škole a byl ředitelem Centra pro transfer technologií Mendelovy univerzity v Brně.