Souvislosti Plus
Samořiditelná vozidla umí v krizových situacích reagovat mnohem lépe než řidiči. Nehody, které způsobí, jsou jen víc medializované, míní publicista Rybecký
Souvislosti Plus
Plus
Umělá inteligence s námi dnes mluví, když si třeba objednáváme zboží nebo služby, pomáhá na recepcích, dokonce už i v ordinacích a jinde. Atraktivním oborem, který vyvolává velký zájem i debaty, jsou autonomní vozidla. Jejich budoucnost není zas až tak vzdálená nebo příliš virtuální. V médiích se ale často objevují případy nehod způsobených právě takovými automobily. Jsou tak obavy z autonomních vozidel oprávněné?
Martina Mašková
Hosté:
Patrick Pérez, Valeo.ai
Vladimír Rybecký, publicista, server Autoweek
David Hurych, Valeo.ai
Tomáš Svoboda, vedoucí Katedry kybernetiky z Fakulty elektrotechnické ČVUT
Přepis epizody
-
Začíná pořad Souvislosti Plus, ve kterém zasazujeme do širšího kontextu aktuální dění v politice, ekonomice, vědě i společnosti. Tentokrát se v něm budeme věnovat tématu, jakou perspektivu mají autonomní vozy, co přispívá k tomu, aby jejich provoz byl bezpečný a jaké inovace se na nás, tedy i na zákazníky v tomto oboru chystají? I k poslechu debaty na toto téma vás zve Martina Mašková.
-
Souvislosti Plus.
-
Umělá inteligence s námi dnes mluví, když si třeba objednáváme zboží nebo služby, pomáhá na recepcích, dokonce už i v ordinacích a jinde. Atraktivním oborem, který vyvolává velký zájem i debaty, jsou autonomní vozidla budoucnu. Z autonomních vozů není zas až tak vzdálená nebo příliš virtuální. V Německu už zkoušejí nasazení autonomních vozidel v reálné dopravě. Na semináři na Českém vysokém učení technickém v Praze, kde jsem se byla podívat, byl špičkový francouzský expert Patrik Perez ze společnosti Valeo EU a je to je největší dodavatel automobilového průmyslu nebo auto motiv na světě. A zaměřuje se také tato společnost na vývoj umělé inteligence pro autonomní vozidla? Já jsem se právě na ně ptala Patrika Péreze.