Souvislosti Plus
Značka Made in Czechoslovakia žije i 30 let po rozdělení Československa. Co jí stále dává zvuk?
Souvislosti Plus
Plus
V těchto týdnech si intenzivně připomínáme 30 let samostatné České republiky. Bilancujeme, jak jsme si polepšili, a porovnáváme se se Slovenskem. Před 30 lety jsme ale se ziskem samostatnosti ztratili oficiálně značku Made in Czechoslovakia. Tu jsme téměř století budovali, a proto se k ní nadále odkazujeme my i Slovensko a snažíme se logicky tento úspěšný brand vytěžit. Komu se to podařilo lépe a jak důležitá vlastně je národní značka země?
Václav Pešička
Hosté:
Martin Dvořák, náměstek ministra zahraničních věcí
Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy a viceprezident Konfederace evropského podnikání BusinessEurope
David Karásek, designér, místopředseda představenstva Asociace českého průmyslového designu
Helena Horská, hlavní ekonomka Raiffeisenbank
Přepis epizody
-
V těchto dnech si připomínáme 30 let samostatné ČR. Bilancujeme, jak jsme si polepšili a porovnáváme se se Slovenskem. Před 30 lety jsme ale se ziskem samostatnosti ztratili oficiálně značku made in Slovakia. Tu jsme téměř století budovali, a proto se k ní nadále ukazujeme my i Slovensko a snažíme se logicky tento úspěšný Brent dále vytěžit. Komu se to podařilo lépe a jak důležité vlastně je mít dobrou národní značku? Téma pro následující vysílání, ve kterém probereme minulost, současnost i budoucnost síly značky ČR nebo Česka. Obohacující poslech přeje Václav Pešička.
-
Souvislosti Plus.
-
A mými hosty ve studiu jsou Martin Dvořák, náměstek ministra zahraničí, který předsedá komisi pro jednotnou prezentaci Česka. Ekonom Martin Dvořák má zkušenosti i z komunální politiky. Když v 90. letech byl primátorem Hradce Králové, pomáhal s obnovou ve válkou zničených zemích, jako je Kosovo nebo Irák. A český export podporoval jak na Blízkém východě, tak v Mekce byznysu ve Spojených státech. Vítejte ve studiu.