Hovory

Vizuální identita je něco, co všichni potřebujeme, ale ani o tom nevíme, říká spoluautorka projektu Identita – příběh českého grafického designu

Hovory

Vizuální identita je něco, co všichni potřebujeme, ale ani o tom nevíme, říká spoluautorka projektu Identita – příběh českého grafického designu
Hovory

Plus

„Když něco pojmenujete slovem identita, pak se ten název snažíte také naplnit. Možná, že se najednou ptáte se na věci, které vás dřív ani nenapadly,“ vysvětluje teoretička designu Linda Kudrnovská, která je spoluautorkou úspěšného nejen televizního projektu Identita – příběh českého grafického designu.
Tatiana Čabáková

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Knižní trh se právě dostává unikátní kniha s názvem identita. Příběh českého grafického designu. Kněžna dělo kolektivu okolo editorky Linda Kudrnovská je vznikalo set m širokou a výsledkem je unikát na pec stostránková monografii. A tato kniha vznikla v rámci obsáhlého projektu identita. Jeho součástí je set m dílny. Dokumentární seriál, který si můžete pořídit v archivech ČT, je dokumentární film, který právě do kin, a výstava, kterou autory identity připravili v muzeu Kampa v Praze. Editorka a teoretička designu Linda Kudrnovská je jednou z autorek projektu. ČOI při práci na identitě překvapilo a je o tom. Hovoří roh prý podsouvání vás vítá Tatiana Čabáková.

  • Linda, vítejte v hovorech. Dobrý den. Děkuji za pozvání. V projekce identita se úplně od začátku, a to spolu s grafickým designem a typografům Filipem Blažkem, kdysi uvažovali o názvy projektů a kosti se dostali ke slovu identita.

  • Je zajímavé, že se na to ptáte, protože to byl, řekla bych, velký boj o ten název. My jsme měli na začátku, nechci říct vybraných, ale ve hře bylo spousta různých názvů. Mluvilo do toho velká spousta lidí, přátel, se spoustou lidí jsme to konzultovali, ale ta identita, vlastně my jsme si samozřejmě vědomi toho, že je to takové trendy slovo, ale my jsme se prostě rozhodli, že je to termín, který vlastně spojuje ten svět grafického designu a typografie se zbytkem známého univerza a že vlastně všude znamená totéž. Takže my jsme se prostě rozhodli, že si to slovo vezmeme zpátky a dáme mu tento design nový význam.

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu