Hovory
Párkrát jsem elasťáky oblékl. Pak jsem z toho ale vždy měl komplexy, svěřuje se tanečník Svobodník
Hovory
Plus
Tanečník Marek Svobodník za 20 let své kariéry prošel čtyřmi tanečními scénami. Dnes je demisólistou Národního divadla. Má vysokou postavu, měří 191 cm, a když tancuje v páru, musí choreograf jeho výšce přizpůsobit i jeho partnerku. Sám říká, že talent má spíš na moderní repertoár než na klasický balet. Ztvárnil například roli Otce ve Svěcení jara nebo v Petite Mort legendárního českého choreografa Jiřího Kyliána.
Tatiana Čabáková
Přepis epizody
-
Mě smích hovor o chová spolu s mým hostem vezmeme do Národního divadla, ale pohybovat se tam budeme hlavně v prostorech, kam se běžný člověk nedostane. Zavítáme do sály, kde se už o balet, ale i do zákulisí a mezi tanečníků. Můj host Marek Svobodník, jedem i sólista baletu Národního divadla v Praze, zároveň choreograf a tanečník v taneční skupině dekadence. Od mikrofonu zdraví Tatiana Čabáková.
-
Marku, vítejte v hovorech. Dobrý den. Taťáno. Vísce prošli. Počasí je taneční kariéry Jivjan celými divadla my v ČR vidět. Co vás zaujalo v Národním divadle v Brně? 100 byly sólistům. Myslím, že čtyři roky, pokud se to bude, máme tam o tělesně odešli. Abyste se stali demise list tom v Národním divadle v Praze pryč. No my sólista má z mého laického pohledu významnější postavení v Svoboda jako by mi sólista stala. Ta změna za to.
-
Myslím, že určitě, protože já si myslím, když to beru vlastně zpětně, že jsem se v tom Brně jakoby na tancoval dost. Nějak jsem to divadlo, ten repertoár tehdy obsáhlá a Čech se tak nějak jako pocitově nakrmil, takže byl vlastně pro mě automaticky taky signál jakoby jít někam dál. A aby to vyšlo. Ale já hovořím o tom sólistovi a o tom budeme i sólistovi, že ano. Rozumím. Národní divadlo Praha. Je něco jinak? O Národní divadlo Brno, no.