Online Plus

Telegram změnil své podmínky, Durov vyhověl úřadům. „Nechce se mu do kriminálu,“ glosuje Koubský

Online Plus

Telegram změnil své podmínky, Durov vyhověl úřadům. „Nechce se mu do kriminálu,“ glosuje Koubský
Zakladatel komunikační platformy Telegram Pavel Durov

Plus

Telegram změnil podmínky užívání, které dříve vylučovaly například předávání IP adres či telefonních čísel policii. Zakladatel služby Pavel Durov také oznámil, že Telegram smazal velké množství nelegálního a rizikového obsahu a upravil aplikaci tak, aby uživatelé nemohli nelegální obsah tak snadno vyhledat. „Telegram bezpečný není a nebyl,“ namítá redaktor Deníku N Petr Koubský pro Český rozhlas Plus.
David Slížek

Přepis epizody

Přepis mluveného slova do textu je prováděn automatizovaným systémem a proto obsahuje mnoho nepřesností. Je určen pouze pro rychlou orientaci a vyhledávání. Nalezené výsledky vyhledávání jsou v přepisu zvýrazněny podbarvením.
  • Kapitulace sítě x v Brazílii, zpřísnění moderace na telegramu novému jde, o který přemýšlí. A seznam cz bez reklam. To jsou témata pravidelného přehledu dění ve světě počítačů a internetu, kterým vás dnes provází David Slížek.

  • On-line plus.

  • Samozřejmě na to nebudu sám. U mikrofonu vítám našeho pravidelného komentátora, redaktora deníku n Petra Koubského. Ahoj Petře. Ahoj. Davide. Uživatelé služeb firmy seznam cz si mohou nově koupit předplatné nazvané seznam bez reklam. To jim z většiny webů této firmy skryje reklamní bannery i audio a video reklamu. Některé reklamní formáty ale uživatelé uvidí, i když si předplatné koupí. Jde například o komerční obsah, tzv. nativní reklamu nebo audio reklamu, která je součástí zvukové stopy podcastů. Inzerce zůstává také na stránkách s výsledky vyhledávání, kde se i platícím uživatelům ukazuje kontextová reklama. Pokud bychom nabízeli výsledky vyhledávání bez relevantní odpovědi jen proto, že se jedná o reklamu, přestali bychom být pro naše uživatele užiteční, vysvětluje to seznam. Firma také slíbila, že o uživatelích, kteří si předplatné zaplatí, nebude sbírat data o jejich chování pro účely cílení reklamy pece. Toto byl krok, který seznam jaksi oznámil také už poměrně s velkým předstihem. Teď to opravdu zrealizoval. Takže kromě toho, že tam člověk může zaplatit za ne cílení reklamy, tedy nezobrazování té cílené reklamy, ale jenom nějaké prostě kontextové, necílené, tak si teď může zaplatit i za to, že vlastně většina služeb seznamu se mu bude zobrazovat zcela bez reklam, tedy s těmi výjimkami, u kterých jsem mluvil. Já začnu rovnou s takovými spekulativními otázkami, které máš tak rád. Jak velký zájem toto bylo takové předplatné bude?

Více z pořadu

Ostatní také poslouchají

Vybíráme z e-shopu Českého rozhlasu